Begeleiding van A tot Z

De aankoop van uw thuis

Samen Opzoek naar jouw droomhuis

Aankopen met gemak

Het aankopen van een nieuwe woning is een hele emotionele maar zeker ook financiële gebeurtenis. Dit is misschien wel één van de belangrijkste stappen in uw leven! 

Bij het kopen van een nieuwe woning komt veel kijken. Wij begeleiden de aankoop van A tot Z. Van de zoektocht en de bezichtiging tot aan het onderhandelen en de overdracht en alles daartussenin. 

Bastiaansen van den Bemd staat voor een persoonlijke aanpak. Wij luisteren naar uw wensen en zullen alles in het werk stellen om u optimaal van dienst te zijn. Op een manier zoals u dat van ons mag verwachten, namelijk open en transparant.  Samen gaan we op zoek naar hét huis. 

De route naar jouw droomhuis

Stap voor stap

1

De route naar jouw droomhuis

Hypotheek in beeld

Onze eerste vraag bij de aankoop is of er bekend is wat de financiële mogelijkheden zijn. Hoeveel kunt u lenen en wat zijn dan de maandelijkse lasten? Als dat bekend is weten we in welke richting we de juiste woning kunnen gaan zoeken.

2

De route naar jouw droomhuis

Woonwensen

Wat zijn de woonwensen? En misschien klinkt het gek; we willen ook vooral weten wat u niet zoekt! Zo krijgen wij het beste beeld.

3

De route naar jouw droomhuis

De zoektocht

De zoektocht start. We zoeken actief mee, benaderen collega’s / checken de aanmeldingen etc. Op zoek naar dat ene droomhuis!

4

De route naar jouw droomhuis

Bezichtigingen

Bij het bezichtigen van een huis zijn er veel zaken waar u op moet letten. Natuurlijk is het belangrijk dat het huis goed voelt, maar het is vooral belangrijk dat u later niet voor verrassingen komt te staan. Daar zijn wij voor! Wij kijken net even anders naar een huis en zorgen ervoor dat alle informatie bekend is. Wij ondersteunen u bij het invullen van de onderzoeksplicht. Aankopen doet u immers niet alleen!

5

De route naar jouw droomhuis

De aankoop

En dan komt het; de woning aankopen. Samen bepalen we de beste onderhandelingsstrategie en we adviseren over een realistische aankoopprijs, de ontbindende voorwaarden, de datum van oplevering en de roerende zaken.

Jouw sleutel tot wonen

Aankopen via B-vdB

Interrese in een kennismaking? 
Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen u graag.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De route naar

Onze thuisbasis

VEEL GESTELDE VRAGEN

FAQ

Huis kopen of huis verkopen? Wij kunnen al uw woonvragen beantwoorden. De meest gestelde woonvragen op een rij.

De wettelijk vastgestelde drie dagen bedenktijd houdt in dat je als koper zonder opgaaf van redenen de koop kunt ontbinden. De bedenktijd van drie dagen gaat in zodra een kopie van de getekende koopovereenkomst aan de koper ter hand is gesteld.

De bedenktijd kan langer duren dan drie dagen als deze eindigt op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag. Hiervoor zijn regels opgesteld.

Bij mondelinge overeenstemming tussen een particuliere verkoper en particuliere koper is er geen sprake van een rechtsgeldige koopovereenkomst. Dit is pas het geval als de overeenkomst door zowel de verkoper als koper is ondertekend.

Heeft een woning gebreken die je bij aankoop niet kon zien, maar waar je na aankoop wel last van hebt? En waren zowel koper als verkoper niet op de hoogte van deze gebreken aan de koopwoning? Dan noemen we dat in de volksmond ‘verborgen gebreken’. Echter, de officiële term is ‘onzichtbare gebreken’. Dit is ook de term die je op de koopovereenkomst zult vinden.

Je bent pas in onderhandeling met de verkopende partij als deze reageert op uw bod door:

  1. Een tegenbod te doen
  2. Expliciet te melden dat u in onderhandeling bent.

 

U bent dus nog niet in onderhandeling als de verkopende makelaar zegt dat hij uw bod met de verkoper zal bespreken.

Nee, deze courtage zit er niet in. Onder ‘kosten koper’ vallen:

  1. Overdrachtsbelasting.
  2. Notariskosten, onder andere voor het opmaken van de leveringsakte en het inschrijven ervan in het Kadaster.

 

Naast bovengenoemde kosten kunnen er notariskosten zijn voor het opmaken en inschrijven van de hypotheekakte.

De sterk gestegen energielasten zijn steeds belangrijker bij de overweging om een ander huis te kopen. Dit zorgt ervoor dat de meerwaarde van een duurzame woning alleen maar verder is toegenomen.

Het is gebruikelijk dat koper 7 weken na het tot stand komen van de koopovereenkomst een waarborgsom stort op de rekening van de notaris. De waarborgsom bedraagt 10% van de overeengekomen koopsom. In de praktijk wordt deze waarborgsom vaak vervangen door het stellen van een bankgarantie door de financiële instelling welke de hypotheek verzorgt.

Met een gratis waardebepaling wordt er een beeld geschetst van de waarde van jouw woning. Belangrijk om te weten is dat een gratis waardebepaling geen officiële taxatie is. De waardebepaling kan je bijvoorbeeld niet gebruiken voor een hypotheekaanvraag bij een hypotheekverstrekker. Dit is vaak de start van het verkopen van je woning. Je hebt een belangrijke eerste stap gezet!