U kunt uw huis maar één keer

Goed verkopen!

Bastiaansen van den Bemd Makelaars & Taxateurs

Samen verkopen

Uw verkoopmakelaar in Breda en omstreken (o.a. Prinsenbeek, Bavel, Ulvenhout en Teteringen). Wij ontzorgen en begeleiden u bij de verkoop van uw woning en hebben hierin jarenlange ervaring. We doen dit samen. In openheid en gelijkwaardigheid. Door de belangen samen te brengen, gaan we voor het beste resultaat. 

Wij houden van een persoonlijke aanpak. Gaan met u in gesprek en hechten veel waarde aan uw gevoel, want een woning verkopen is niet zomaar iets. Iedere woning en iedere verkoper heeft zijn eigen verhaal met eigen emoties en herinneringen. Wij nemen de tijd voor u. Bij een woning verkopen komt veel kijken en daarbij begeleiden wij u stap voor stap. Ons gedrag is proactief en we kijken vooruit. Maar altijd met uw belang voorop!  

Samen verkopen we jouw huis

Stap voor stap

1

Samen verkopen we jouw huis

De voor­bereidende fase

U hebt het besluit genomen om uw huis te gaan verkopen. Maar wat nu? Bij de verkoop van een huis komt er veel op u af. Dat begint al in de voorbereidende fase, als het huis nog niet eens te koop staat. De vraag die bij iedereen op komt zodra u uw w huis wilt verkopen is: “Wat is mijn huis waard?” De vraagprijs van een huis is niet hetzelfde als de waarde van een huis. Zo wordt elk jaar de WOZ-waarde van het huis vastgesteld door de gemeente. Dat is een indicatie voor de belastingdienst. De verkoopwaarde van het huis is afhankelijk van de actuele huizenmarkt.

2

Samen verkopen we jouw huis

Het publiciteits­plan

Alleen een bord in de tuin is niet genoeg om een huis onder de aandacht van een grote doelgroep te brengen. Daar is meer voor nodig. Gelukkig zijn er heel wat manieren om uw huis onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Dit heet een publiciteitsplan en dat stellen we in overleg samen.

3

Samen verkopen we jouw huis

Verkoop klaar maken

Het verkopen van een woning vraagt om een goede voorbereiding. Denk bijvoorbeeld aan een likje verf of een goede opruim- of schoonmaakbeurt. Deze tips helpen u om uw woning volledig verkoopklaar te maken. Wij geven u advies om uw huis op een juiste en goede manier te presenteren.

4

Samen verkopen we jouw huis

Start verkoop

De bezichtigingen beginnen zodra de eerste potentiële kopers een bezichtiging hebben aangevraagd. Wij coördineren en begeleiden de bezichtigingen, altijd in overleg met u.

5

Samen verkopen we jouw huis

De onderhandeling

Er zijn verschillende methodes om het biedingsproces te organiseren. We maken samen altijd een “op maat plan”.

6

Samen verkopen we jouw huis

De koop­overeenkomst

Wanneer u en de koper het eens zijn over de prijs, de opleverdatum, ontbindende voorwaarden en eventuele afspraken over roerende zaken, dan is er overeenstemming bereikt. De gemaakte afspraken worden vastgelegd in een koopovereenkomst. Samen lopen we de koopovereenkomst door om te zien of alle gegevens kloppen en – waar nodig – toelichting te geven. Zo weet u precies waar u voor tekent.

7

Samen verkopen we jouw huis

De notaris

De ondertekende koopovereenkomst en alle relevante stukken gaan samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar de notaris. Zodra de notaris de koopovereenkomst heeft ontvangen, stelt hij een datum en een tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering.

Een aantal dagen voor de levering krijgt u van de notaris een concept van de leveringsakte en een nota van afrekening. Controleer goed of alle gegevens kloppen. Houd er rekening mee dat de koper het recht heeft vóór de levering de woning te inspecteren om te zien of deze nog in de afgesproken staat is.

Uw huis, onze zorg

Verkopen via B-vdB

Interrese in een kennismaking? 
Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen u graag.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De route naar

Onze thuisbasis

VEEL GESTELDE VRAGEN

FAQ

Huis kopen of huis verkopen? Wij kunnen al uw woonvragen beantwoorden. De meest gestelde woonvragen op een rij.

De wettelijk vastgestelde drie dagen bedenktijd houdt in dat je als koper zonder opgaaf van redenen de koop kunt ontbinden. De bedenktijd van drie dagen gaat in zodra een kopie van de getekende koopovereenkomst aan de koper ter hand is gesteld.

De bedenktijd kan langer duren dan drie dagen als deze eindigt op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag. Hiervoor zijn regels opgesteld.

Bij mondelinge overeenstemming tussen een particuliere verkoper en particuliere koper is er geen sprake van een rechtsgeldige koopovereenkomst. Dit is pas het geval als de overeenkomst door zowel de verkoper als koper is ondertekend.

Heeft een woning gebreken die je bij aankoop niet kon zien, maar waar je na aankoop wel last van hebt? En waren zowel koper als verkoper niet op de hoogte van deze gebreken aan de koopwoning? Dan noemen we dat in de volksmond ‘verborgen gebreken’. Echter, de officiële term is ‘onzichtbare gebreken’. Dit is ook de term die je op de koopovereenkomst zult vinden.

Je bent pas in onderhandeling met de verkopende partij als deze reageert op uw bod door:

  1. Een tegenbod te doen
  2. Expliciet te melden dat u in onderhandeling bent.

 

U bent dus nog niet in onderhandeling als de verkopende makelaar zegt dat hij uw bod met de verkoper zal bespreken.

Nee, deze courtage zit er niet in. Onder ‘kosten koper’ vallen:

  1. Overdrachtsbelasting.
  2. Notariskosten, onder andere voor het opmaken van de leveringsakte en het inschrijven ervan in het Kadaster.

 

Naast bovengenoemde kosten kunnen er notariskosten zijn voor het opmaken en inschrijven van de hypotheekakte.

De sterk gestegen energielasten zijn steeds belangrijker bij de overweging om een ander huis te kopen. Dit zorgt ervoor dat de meerwaarde van een duurzame woning alleen maar verder is toegenomen.

Het is gebruikelijk dat koper 7 weken na het tot stand komen van de koopovereenkomst een waarborgsom stort op de rekening van de notaris. De waarborgsom bedraagt 10% van de overeengekomen koopsom. In de praktijk wordt deze waarborgsom vaak vervangen door het stellen van een bankgarantie door de financiële instelling welke de hypotheek verzorgt.

Met een gratis waardebepaling wordt er een beeld geschetst van de waarde van jouw woning. Belangrijk om te weten is dat een gratis waardebepaling geen officiële taxatie is. De waardebepaling kan je bijvoorbeeld niet gebruiken voor een hypotheekaanvraag bij een hypotheekverstrekker. Dit is vaak de start van het verkopen van je woning. Je hebt een belangrijke eerste stap gezet!